Máte otázky?

Účtovníctvo

Účtovníctvo

Nevyhnutnou súčasťou fungovania každej spoločnosti je zabezpečovanie vedenia účtovníctva. Táto oblasť zvykne byť u viacerých podnikateľov dosť podceňovaná. Správne a úplne vedená účtovná agenda akejkoľvek spoločnosti predchádza prípadným nedorozumeniam s autoritami štátu. Venujte sa svojmu podnikaniu a prenechajte spracovávanie účtovnej agendy na nás.

Na osobnom stretnutí prerokujeme charakter podnikania Vašej spoločnosti a nastavíme mechanizmus odovzdávania dokladov. Súčasne pripravíme návrh zmluvy o spracovávaní účtovnej agendy.

Spoločnosť Consulentia, s.r.o. pre Vás zabezpečí:

  • Zaúčtovanie dokladov
  • Kontrola účtovných dokladov
  • Spracovávanie daňových priznaní DPH, cestnej dane
  • Súhrnné hlásenia DPH
  • Spracovanie účtovnej závierky riadnej ako aj mimoriadnej
  • INTRASTAT
  • Príprava daňových priznaní a ročné zúčtovanie daní
  • Príprava reportov podľa požiadaviek
  • Kompletné vedenie personálnej a mzdovej agendy vrátane prihlasovania a odhlasovania zamestnancov na príslušných úradoch
  • Zastupovanie na úradoch na základe splnomocnenia
  • Informovanie o aktuálnych termínoch platieb daní a iných povinností
Účtovníctvo

Jednoduché účtovníctvo

Hlavný rozdiel medzi jednoduchým a podvojným účtovníctvom spočíva v spôsobe účtovania. Jednoduché účtuje o príjmoch a výdavkoch z hľadiska daňového základu, zatiaľ čo podvojné účtovníctvo o nákladoch a výnosoch.

V sústave jednoduchého účtovníctva účtujú:

  • Fyzické osoby, podnikatelia, ktorí nie sú zapísaní v OR a ktorí preukazujú výdavky pre daňové účely v skutočnej výške a nie paušálnym odpočtom.
  • Osoby, ktoré podnikajú na základe iného právneho predpisu ako je živnostenský zákon, napr. advokáti, lekári.
  • Prenajímatelia, ktorí sa rozhodli pre účtovanie v sústave jednoduchého účtovníctva.

Našim klientom v rámci jednoduchého účtovníctva poskytneme nasledujúce služby:

  • Vedenie peňažného denníka
  • Vedenie knihy došlých a vydaných faktúr
  • Vedenie bankovej knihy
  • Evidencia hmotného a nehmotného investičného majetku
  • Vypracovanie saldokonta dodávateľov a odberateľov
  • Vedenie knihy interných dokladov
  • Vedenie pokladničnej knihy
  • Vedenie odpisových kariet
  • Vypracovanie priznania k DPH (mesačne alebo kvartálne) – platí pre platcov DPH
  • Vypracovanie súhrnného a kontrolného výkazu DPH – platí pre platcov DPH
  • Vypracovanie priznania k dani z motorových vozidiel
  • Evidencia majetku
  • Elektronická komunikácia s daňovým úradom
  • Účtovné a firemné poradenstvo
Podvojné účtovníctvo

Podvojné účtovníctvo​

Podvojným účtovníctvom účtujú tie účtovné jednotky, ktorým to prikazuje Obchodný zákonník (s.r.o., a.s., Družstvá) alebo aj tí, ktorým to Obchodný zákonník povoľuje (fyzické osoby – podnikatelia).

Podvojné účtovníctvo sa považuje za vyššiu formu účtovania v porovnaní s jednoduchým účtovaním a to najmä pre jeho výpovednú hodnotu, ktorá je garantovaná detailnejšími účtovnými zápismi.

Naša spoločnosť spracúva účtovníctvo v systéme POHODA.

V sústave podvojného účtovníctva sa účtuje nasledovné:

  • Stav a pohyb majetku a záväzkov
  • Vlastné imanie
  • Výnosy a náklady
  • Príjmy a výdavky
  • Výsledok hospodárenia

Našim klientom v rámci podvojného účtovníctva poskytneme nasledujúce služby:

  • Spracovanie účtovného denníka a hlavnej knihy
  • Vedenie knihy pohľadávok a záväzkov
  • Vedenie pokladničnej knihy
  • Evidenciu DPH
  • Vypracovanie daňových priznaní DPH, súhrnných hlásení DPH a kontrolného výkazu DPH
  • Evidenciu majetku
  • Spracovanie daňových priznaní k dani z príjmu PO a príslušných výkazov
  • Rekonštrukcia účtovníctva

Personálna a mzdová agenda

Vo veci personálnej a mzdovej agendy Vám zabezpečíme kompletný servis počnúc prípravou pracovnej zmluvy, cez registráciu na všetkých príslušných úradoch, výpočet hrubej a čistej mzdy až po prípravu a zaslanie príkazov k úhrade miezd a s tým spojených odvodov. Samozrejmou súčasťou je poradenstvo a prípadné konzultácie v predmetných oblastiach ako aj asistencia pri vhodnom výbere optimálneho spôsobu pracovného pomeru.

Prístup ku každému klientovi je personifikovaný a služby sa nastavujú v zmysle požiadaviek.

Personálna a mzdová agenda zahŕňa okrem iného:

  • Príprava pracovných zmlúv
  • Prihlasovania a odhlasovania zamestnancov
  • Vedenie personálnej evidencie
  • Mesačný výpočet hrubej mzdy na základe klientom dodaných podkladov
  • Spracovanie a zasielanie hlásení pre poisťovne a daňový úrad
  • Vypracovanie ročného zúčtovania preddavkov na daň zo závislej činnosti
  • Spracovanie ročného zúčtovania zdravotného poistenia
  • Spracovanie potrebných potvrdení (zápočtový list, evidenčný list dôchodkového poistenia, atď.)
  • V prípade potreby zrážky z miezd zamestnancov
  • Spracovanie a zasielanie hromadných platobných príkazov k platbám miezd a odvodov
  • Evidencia dovoleniek
Personálna a mzdová agenda
Účtovné a daňové poradenstvo

Účtovné a daňové poradenstvo

Neviete sa orientovať v spleti zákonov a termínov v ekonomickej, účtovnej a daňovej sfére? Potrebujete poradiť? Sme pripravení pomôcť Vám pri riešení akýchkoľvek otázok týkajúcich sa spomínaných oblastí. Či už pri oboznamovaní sa so zmenami v platnej legislatíve, zefektívnení účtovníctva, optimalizácii daňových povinností.

Okrem účtovného poradenstva pre slovenské spoločnosti Vám vieme poskytnúť predmetné poradenstvo v Českej republike, Maďarsku, Chorvátsku, Rakúsku, Nemecku, na Cypre a v spolupráci s našimi partnermi vo vybraných offshore krajinách. Aktuálne pre Vás pripravujeme novinky v podobe služieb v pobaltských krajinách.

Zastupovanie na úradoch

Naša spoločnosť Vám ušetrí čas a zastúpi Vás na jednotlivých úradoch:

  • Daňový úrad
  • Obchodný register
  • Bankové inštitúcie
  • Sociálna poisťovňa
  • Zdravotné poisťovne
Založenie štandardnej zahraničnej spoločnosti