Účtovníctvo
Účtovníctvo
Nevyhnutnou súčasťou fungovania každej spoločnosti je zabezpečovanie vedenia účtovníctva. Táto oblasť zvykne byť u viacerých podnikateľov dosť podceňovaná. Správne a úplne vedená účtovná agenda akejkoľvek spoločnosti predchádza prípadným nedorozumeniam s autoritami štátu. Venujte sa svojmu podnikaniu a prenechajte spracovávanie účtovnej agendy na nás.
Na osobnom stretnutí prerokujeme charakter podnikania Vašej spoločnosti a nastavíme mechanizmus odovzdávania dokladov. Súčasne pripravíme návrh zmluvy o spracovávaní účtovnej agendy.
Spoločnosť Consulentia, s.r.o. pre Vás zabezpečí:
- Zaúčtovanie dokladov
- Kontrola účtovných dokladov
- Spracovávanie daňových priznaní DPH, cestnej dane
- Súhrnné hlásenia DPH
- Spracovanie účtovnej závierky riadnej ako aj mimoriadnej
- INTRASTAT
- Príprava daňových priznaní a ročné zúčtovanie daní
- Príprava reportov podľa požiadaviek
- Kompletné vedenie personálnej a mzdovej agendy vrátane prihlasovania a odhlasovania zamestnancov na príslušných úradoch
- Zastupovanie na úradoch na základe splnomocnenia
- Informovanie o aktuálnych termínoch platieb daní a iných povinností
Jednoduché účtovníctvo
Hlavný rozdiel medzi jednoduchým a podvojným účtovníctvom spočíva v spôsobe účtovania. Jednoduché účtuje o príjmoch a výdavkoch z hľadiska daňového základu, zatiaľ čo podvojné účtovníctvo o nákladoch a výnosoch.
V sústave jednoduchého účtovníctva účtujú:
- Fyzické osoby, podnikatelia, ktorí nie sú zapísaní v OR a ktorí preukazujú výdavky pre daňové účely v skutočnej výške a nie paušálnym odpočtom.
- Osoby, ktoré podnikajú na základe iného právneho predpisu ako je živnostenský zákon, napr. advokáti, lekári.
- Prenajímatelia, ktorí sa rozhodli pre účtovanie v sústave jednoduchého účtovníctva.
Našim klientom v rámci jednoduchého účtovníctva poskytneme nasledujúce služby:
- Vedenie peňažného denníka
- Vedenie knihy došlých a vydaných faktúr
- Vedenie bankovej knihy
- Evidencia hmotného a nehmotného investičného majetku
- Vypracovanie saldokonta dodávateľov a odberateľov
- Vedenie knihy interných dokladov
- Vedenie pokladničnej knihy
- Vedenie odpisových kariet
- Vypracovanie priznania k DPH (mesačne alebo kvartálne) – platí pre platcov DPH
- Vypracovanie súhrnného a kontrolného výkazu DPH – platí pre platcov DPH
- Vypracovanie priznania k dani z motorových vozidiel
- Evidencia majetku
- Elektronická komunikácia s daňovým úradom
- Účtovné a firemné poradenstvo
Podvojné účtovníctvo
Podvojným účtovníctvom účtujú tie účtovné jednotky, ktorým to prikazuje Obchodný zákonník (s.r.o., a.s., Družstvá) alebo aj tí, ktorým to Obchodný zákonník povoľuje (fyzické osoby – podnikatelia).
Podvojné účtovníctvo sa považuje za vyššiu formu účtovania v porovnaní s jednoduchým účtovaním a to najmä pre jeho výpovednú hodnotu, ktorá je garantovaná detailnejšími účtovnými zápismi.
Naša spoločnosť spracúva účtovníctvo v systéme POHODA.
V sústave podvojného účtovníctva sa účtuje nasledovné:
- Stav a pohyb majetku a záväzkov
- Vlastné imanie
- Výnosy a náklady
- Príjmy a výdavky
- Výsledok hospodárenia
Našim klientom v rámci podvojného účtovníctva poskytneme nasledujúce služby:
- Spracovanie účtovného denníka a hlavnej knihy
- Vedenie knihy pohľadávok a záväzkov
- Vedenie pokladničnej knihy
- Evidenciu DPH
- Vypracovanie daňových priznaní DPH, súhrnných hlásení DPH a kontrolného výkazu DPH
- Evidenciu majetku
- Spracovanie daňových priznaní k dani z príjmu PO a príslušných výkazov
- Rekonštrukcia účtovníctva
Personálna a mzdová agenda
Vo veci personálnej a mzdovej agendy Vám zabezpečíme kompletný servis počnúc prípravou pracovnej zmluvy, cez registráciu na všetkých príslušných úradoch, výpočet hrubej a čistej mzdy až po prípravu a zaslanie príkazov k úhrade miezd a s tým spojených odvodov. Samozrejmou súčasťou je poradenstvo a prípadné konzultácie v predmetných oblastiach ako aj asistencia pri vhodnom výbere optimálneho spôsobu pracovného pomeru.
Prístup ku každému klientovi je personifikovaný a služby sa nastavujú v zmysle požiadaviek.
Personálna a mzdová agenda zahŕňa okrem iného:
- Príprava pracovných zmlúv
- Prihlasovania a odhlasovania zamestnancov
- Vedenie personálnej evidencie
- Mesačný výpočet hrubej mzdy na základe klientom dodaných podkladov
- Spracovanie a zasielanie hlásení pre poisťovne a daňový úrad
- Vypracovanie ročného zúčtovania preddavkov na daň zo závislej činnosti
- Spracovanie ročného zúčtovania zdravotného poistenia
- Spracovanie potrebných potvrdení (zápočtový list, evidenčný list dôchodkového poistenia, atď.)
- V prípade potreby zrážky z miezd zamestnancov
- Spracovanie a zasielanie hromadných platobných príkazov k platbám miezd a odvodov
- Evidencia dovoleniek
Účtovné a daňové poradenstvo
Neviete sa orientovať v spleti zákonov a termínov v ekonomickej, účtovnej a daňovej sfére? Potrebujete poradiť? Sme pripravení pomôcť Vám pri riešení akýchkoľvek otázok týkajúcich sa spomínaných oblastí. Či už pri oboznamovaní sa so zmenami v platnej legislatíve, zefektívnení účtovníctva, optimalizácii daňových povinností.
Okrem účtovného poradenstva pre slovenské spoločnosti Vám vieme poskytnúť predmetné poradenstvo v Českej republike, Maďarsku, Chorvátsku, Rakúsku, Nemecku, na Cypre a v spolupráci s našimi partnermi vo vybraných offshore krajinách. Aktuálne pre Vás pripravujeme novinky v podobe služieb v pobaltských krajinách.
Zastupovanie na úradoch
Naša spoločnosť Vám ušetrí čas a zastúpi Vás na jednotlivých úradoch:
- Daňový úrad
- Obchodný register
- Bankové inštitúcie
- Sociálna poisťovňa
- Zdravotné poisťovne